M14 Forum banner
21 - 40 of 74 Posts
Hoe lang duurde het voordat je steun werd bezorgd? Nadat ik je bericht had gezien, ging ik meteen naar de website en bestelde er een en bestelde ook een 3x micro prisma van optics planet. Er stond een disclaimer toen ik de steun bestelde dat steunen op bestelling worden gemaakt en tot 4 weken kunnen duren. Ik hoop echt dat het niet zo lang duurt

Discussion starter · #23 ·
Besteld op de 22e, geleverd op de 27e (via USPS).

Hoe lang duurde het voordat je mount werd bezorgd? Nadat ik je bericht had gezien, ging ik meteen naar de website en bestelde er een en bestelde ook een 3x micro prisma van optics planet. Er stond een disclaimer toen ik de mount bestelde dat mounts op bestelling worden gemaakt en tot 4 weken kunnen duren. Ik hoop echt dat het niet zo lang duurt
Ze hadden een paar dagen geleden 20-nog wat op voorraad.

Mijn exemplaar zou morgen moeten arriveren, samen met mijn 5X PA microprism. Gelukkig toeval! Ik heb het op zondag besteld, maandag verzonden.

Op zoek naar een eenvoudig vizier dat klein en niet verlicht is. Een beetje zoals de scopes uit de Tweede Wereldoorlog. Het dichtstbijzijnde dat ik vond was een Leupold Mark AR... suggesties? Ik heb alleen eenvoudige dradenkruizen nodig.

Discussion starter · #26 ·
See All is de enige niet-aangedreven micro-optiek waar ik ervaring mee heb...

Ja! Ik vind het erg leuk als mensen draadjes over schietlessen plaatsen. Vooral praktische ervaringen uit de echte wereld. Ik vind je M14-opstelling erg leuk. Misschien moet ik de Choate-kolf op mijn plinker proberen. Bedankt voor het delen. Ga zo door 👍

Discussion starter · #31 ·
Een Mini-ACOG zou mijn inziens de voorkeur verdienen boven een van volledige grootte.

Ik vraag me af hoe het zou standhouden met een full size ACOG
Ik denk dat het boutpatroon anders is.

Ik heb een PA 5X optic in het volledige ACOG-patroon. Het is zwaar - 18 oz versus 8,5 oz voor de equivalente mini. Ik was aan het kijken om een ​​aangepaste mount te maken die vergelijkbaar is met de Cogburn, maar ik zou hem zeker ook in de stripper clip guide verwerken. Hij zou ofwel hoger op de ontvanger gemonteerd moeten worden, ofwel ongeveer 1" naar achteren over de hiel van de ontvanger uitkragen.

@FedPaper46 Ben je al toegekomen aan het monteren van je 5x op de Cogburn-bevestiging? Zo ja, wat zijn je eerste indrukken? Ik heb net een andere Cogburn-bevestiging en een 5x microprisma besteld. Ik zou wachten tot ik een paar beoordelingen had gezien van hoe de bevestiging zou werken met de 5x voordat ik er een bestelde, maar het blijkt dat ik veel te ongeduldig en impulsief ben om te wachten. Ik heb 2 Cogburn-bevestigingen en 2 Primary Arms microprisma's onderweg, een is de 3x en de andere is de 5x.

@FedPaper46 Ben je al toegekomen aan het monteren van je 5x op de Cogburn-bevestiging? Zo ja, wat zijn je eerste indrukken?
Ze zijn vandaag per post aangekomen. Ben er nu mee bezig, probeer te beslissen over een spacer-opstelling.

Tot nu toe is dit redelijk werkbaar, maar hoger gemonteerd dan ik zou willen.
Image

Ze zijn vandaag met de post aangekomen. Ik ben er nu mee bezig en probeer te beslissen over een spacer-opstelling.

Tot nu toe is dit redelijk werkbaar, maar hoger gemonteerd dan ik zou willen. View attachment 522081
Dat is een mooie opstelling. Ik kan niet wachten om de mijne te krijgen. Het is fijn om nieuwe spullen voor de M14 te krijgen waar ik enthousiast van word, dat is een vrij zeldzame gebeurtenis

Discussion starter · #39 ·
Best cool, maar zonder vizier als de optic uitvalt, ga je eraan.😯
Als de batterij leeg is, heeft hij een geëtst dradenkruis. Als het glas kapot gaat, kan de behuizing van de optic worden gebruikt als een groot ghost ring vizier.

Als je geen munitie meer hebt, sla ze dan in elkaar met je gevechtsgeweer... er is geen probleem bedacht dat een M14 niet kan oplossen. 😎

Meer willekeurige gedachten:

De piggyback dot mount was veel cooler in mijn hoofd. Er zijn pasvormproblemen, je kunt de lensdoppen niet gebruiken, je moet een andere adapterplaat kopen om welke versie van Glock MOS dan ook om te zetten in iets nuttigs.

De low profile cantilever mount, daarentegen, is zo ongeveer perfect. Laat goede toegang tot de voorste stelschroeven van de Cogburn mount en plaatst de 5X op de juiste plek voor mijn oog.

De Cogburn mount zelf is uitstekend. De pasvorm op de ontvanger is perfect.

De 3X optic in deze setup is misschien toegestaan in Service Rifle wedstrijden, denk ik.

21 - 40 of 74 Posts