M14 Forum banner

M14.CA CASM Scope Mount ervaringen gezocht

11K views 23 replies 17 participants last post by  Whipped Cream Head  
#1 ·
Ik heb overwogen om een van deze richtkijker mounts al een tijdje te proberen, en ik ben geïnteresseerd in ervaringen uit de eerste hand ermee. Het lijkt een goed concept. Heeft iemand er een uitgebreid gebruikt - van aluminium of staal?

Je zou je geen zorgen hoeven te maken over de enkele zijkant bevestigingsschroef die vast blijft zitten, en het zou de richtkijker zeker boven de boring centreren.

M14.CA CASM

#2 · (Edited)
Niet alleen dat, maar de noodzaak van een wangsteun kan grotendeels worden weggenomen. Ik heb lage ringen, maar een objectief van 50 mm past. Het is een pasvorm die voorkomt dat een richtkijkerdop past. Ik heb een uitsparing in mijn dop gemaakt om hem passend te maken. Ik ben er dol op, maar de 1 op een miljoen toevalligheid deed zich direct uit de doos voor. Een uitgeworpen patroon. vastgelopen tussen de montage en de staafgreep, waardoor de voorkant van de montage van de ontvanger omhoog kwam. Is sindsdien niet meer gebeurd. Om te voorkomen dat de voorkant mogelijk omhoog komt (hij is niet vastgezet), heb ik een stuk gevouwen folieblisterverpakking tussen de achterkant van de montage en de ontvanger geplaatst. Het was een snelle noodoplossing en ik zal misschien een goede klus klaren. Ik wilde de wolkenkrabber Spfld. gen 3 die ik heb vervangen en zonder wangstuk zat mijn kin praktisch op de kolf. Bij deze zit hij net onder mijn jukbeen. Dus een aanzienlijke verbetering. Ja, ik heb de aankoop een paar jaar overwogen, totdat ik onlangs een Leatherwood ART IV verzamelde. Ik zal mijn huidige richtkijker door die vervangen.

#4 ·
Ik kocht er in 2018 een voor mijn Norinco M305-build.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Er is een kijkgaatje waarmee je de ijzeren vizieren kunt gebruiken. Ik heb het getest terwijl ik op de richtkijker wachtte. Het schoot een beetje laag op 50 m, maar het was gemakkelijk genoeg om hoger te mikken en het midden te raken

Image

Image

Het is een goed gemaakte montage en lijkt stevig en stijf op het geweer.

Nu kan ik niet zeggen dat ik er uitgebreid mee heb geschoten, omdat ik teleurgesteld was over de nauwkeurigheid van het geweer op 300 meter, maar ik denk dat het meer met de Norinco te maken heeft. Denk eraan dat deze thread me weer naar de schietbaan wil brengen en er meer mee wil schieten, misschien verschillende kogelgewichten wil proberen.

#12 ·
Ik kocht er in 2018 een voor mijn Norinco M305-build.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Er is een kijkgaatje waarmee je de ijzeren vizieren kunt gebruiken. Ik heb het getest terwijl ik op de richtkijker wachtte. Het schoot een beetje laag op 50 m, maar het was gemakkelijk genoeg om hoger te mikken en het midden te raken

Image

Image

Het is een goed gemaakte montage en lijkt stevig en stijf op het geweer.

Nu kan ik niet zeggen dat ik er uitgebreid mee heb geschoten, omdat ik teleurgesteld was over de nauwkeurigheid van het geweer op 300 meter, maar ik denk dat het meer bij de Norinco ligt. Denk eraan dat deze thread me weer naar de schietbaan wil brengen en er meer mee wil schieten, misschien verschillende kogelgewichten wil proberen.
Dat was een van de vragen die ik had over de casm, het kijkgaatje. Ik denk erover om er een te bestellen voor mijn socom.

#6 ·
Ik heb de stalen versie van de 2e generatie en die heeft een keep. Hoewel het niet zo goed is als normale ijzers, is het beter dan helemaal geen ijzers te hebben. Ik geef de voorkeur aan de CASM boven de Sadlak.

#11 ·
Ik overwoog er sterk een van deze te nemen, ik weet gewoon niet dat ik mezelf er niet toe kan brengen om de ijzers te verwijderen.
Zoals ik het zie, als je normale ijzers gebruikt, zijn de enige echte opties geen richtkijker/uitsluitend ijzers, of een Basset-montage zodat je gemakkelijk heen en weer kunt gaan. Ik vind de richtkijker mounts waarmee je "nog steeds ijzers kunt gebruiken" nooit erg functioneel.

#14 ·
Ik gebruik deze montage sinds 2018. Hij is zorgvuldig geïnstalleerd (ik ben een ingenieur en ben er heel precies in) en ik heb ongeveer 2.000-3.000 schoten afgevuurd zonder problemen. Hij wordt zoals verwacht heet tijdens trainingssessies met een hoger volume, maar ik wilde het testen. Geen verandering/verlies in nulstelling. Ik heb de aluminium versie (gekozen voor gewichtsbesparing). Ik heb het vizier vervangen zodat ik een muzzle break kan gebruiken (terugslag als een ar15. Zeer controleerbaar met snelvuur) naar keuze, dus het vizier is helaas nutteloos voor mij. Het vizier is een NM-blad toen ik dit geweer vroeger alleen met ijzeren vizieren gebruikte. Door mijn uitgebreide ervaring en ruwe behandeling vertrouw ik het mijn leven toe. Als ik alles opnieuw zou doen, zou ik voor de stalen versie gaan, epoxy voor hoge temperaturen gebruiken en het voorste platform "inbedden" op de bovenkant van het geweer. Het is niet permanent en het houdt de dingen stijver en minimaliseert/elimineert bewegingsproblemen. Of 4 hoeken vastlassen.

Hoewel ik niet verwacht dat de montage 400*F hitte zal zien waarbij ik me zorgen zou maken over kromtrekken, zag ik temperaturen van midden 300 na ongeveer 200 schoten snelvuur. Ik denk niet dat het ooit heter zal worden, zelfs niet met meer schoten, maar een harde "botsing" door een val of iets dergelijks zou me genoeg zorgen baren om mijn nulstelling opnieuw te controleren voordat ik het mijn leven toevertrouw.

Product: CASM-montage aluminium. Gemodificeerde 2 picatinny rails (nog functioneel) met dremel voor speling van de zoomring. Optiek is zo laag mogelijk gemonteerd.
Geweer: Springfield Armory Socom 16 (nauwkeurigheid: 3/4" @ 100 met Barnes TTSX (mijn jacht- en zelfverdedigingspatroon))
Optiek: Primary Arms 1-6 gen 3

Laat het me weten als iemand vragen heeft.

#16 ·
Ik heb overwogen om een van deze richtkijkmontages te proberen en ik ben geïnteresseerd in ervaringen uit de eerste hand. Het lijkt een goed concept. Heeft iemand er een uitgebreid gebruikt - van aluminium of staal?

Je zou je geen zorgen hoeven te maken over de enkele zijmontageschroef die vast blijft zitten, en het zou de richtkijker zeker boven de boring centreren.

M14.CA CASM
Ik heb overwogen om een van deze richtkijkmontages te proberen en ik ben geïnteresseerd in ervaringen uit de eerste hand. Het lijkt een goed concept. Heeft iemand er een uitgebreid gebruikt - van aluminium of staal?

Je zou je geen zorgen hoeven te maken over de enkele zijmontageschroef die vast blijft zitten, en het zou de richtkijker zeker boven de boring centreren.

M14.CA CASM
Ik heb er een sinds ze voor het eerst werden uitgebracht en ben er dol op----Ik heb hem een paar keer aan en uit gehad en kom er steeds weer op terug, geweldige pasvorm, houdt nul, eenvoudige installatie - zoals anderen al hebben gezegd, het enige nadeel dat ik kan bedenken, is de noodzaak om het vizier aan de achterkant te verwijderen.

• Like
Reactions: nicholst55
#19 ·
Ik heb de mijne ongeveer 20 maanden geleden gekregen. Het duurde waarschijnlijk ongeveer een maand. Verzending vanuit Canada lijkt oké, maar langzaam. De tariefonzin helpt waarschijnlijk ook niet. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, behalve USPS als het eenmaal in hun handen is. 🙄 CAsm zijn trouwens geweldige mensen om mee om te gaan.

#20 ·
Ik heb de mijne ongeveer 20 maanden geleden gekregen. Het duurde waarschijnlijk ongeveer een maand. Verzending vanuit Canada lijkt oké, maar langzaam. De tariefonzin helpt waarschijnlijk ook niet mee. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, behalve over de usps als het eenmaal in hun handen is. 🙄 CAsm zijn trouwens geweldige mensen om mee om te gaan. Heb je geprobeerd ze te bellen? Ik heb telefonisch besteld.
Ik kon geen telefoonnummer op de website vinden. Ik zal het nog eens controleren, bedankt.

#23 ·
Ik overweeg al een tijdje om een van deze richtkijkerbeugels te proberen, en ik ben geïnteresseerd in ervaringen uit de eerste hand. Het lijkt een degelijk concept. Heeft iemand er een uitgebreid gebruikt - van aluminium of staal?

Je hoeft je geen zorgen te maken dat de enkele zijmontageschroef vast blijft zitten, en het zou de richtkijker zeker centreren boven de loop.

M14.CA CASM
Ik gebruik de stalen CASM-montage al enkele jaren op mijn M1A, en hij is rotsvast. Het ontwerp elimineert kantelproblemen die bij sommige andere beugels gebruikelijk zijn, en de enkele schroef is nog nooit losgeraakt onder terugslag - hoewel ik hem nog steeds periodiek controleer. De stalen versie voegt gewicht toe, maar voelt onverwoestbaar aan; als u zich zorgen maakt over de omvang, is het aluminium model wellicht voldoende voor lichter gebruik. Het behoud van de nulstelling is uitstekend geweest, zelfs na het demonteren en opnieuw monteren.

#24 ·
Ik gebruik de stalen CASM-montage al enkele jaren op mijn M1A, en hij is rotsvast. Het ontwerp elimineert kantelproblemen die gebruikelijk zijn bij sommige andere montages, en de enkele schroef heeft zich nog nooit losgewrikt onder terugslag - hoewel ik hem nog steeds periodiek controleer. De stalen versie voegt gewicht toe, maar voelt onverwoestbaar aan; als u zich zorgen maakt over de omvang, is het aluminium model mogelijk voldoende voor lichter gebruik. Nulbehoud is uitstekend geweest, zelfs na het demonteren en opnieuw monteren.
De mijne is van aluminium. De laatste keren dat ik hun site heb gecontroleerd, was alleen de aluminium versie beschikbaar.